Zorgmarketing 3.0

Volg je het spoor van anderen of zoek je juist nieuwe wegen?

Met zorgmarketing 3.0 ben je met je praktijk/zorgorganisatie zichtbaar op zoveel mogelijk relevante plekken op uiteenlopende marketingkanalen. Daarmee krijg je waardevolle linkjes van andere websites naar je eigen website. Op websites als Zorgscore en Zorgkaart Nederland sta je met een gratis vermelding. Weet je zeker dat je getoonde websiteadres op Zorgscore klopt?  Check het hier en geef ons door dat alles klopt (verifiëren). Dan krijg je gratis een vinkje achter je praktijknaam. Lukt dit niet? Stuur ons dan een mailtje.
Maar daarmee maak je slechts beperkt gebruik van de mogelijkheden. Je kunt je bij Zorgscore verder onderscheiden.
Gooi je mogelijk geld weg met je Google Adscampagnes? Lees hieronder meer over Zorgmarketing 3.0. 

Besteed je marketingbudget slimmer

Het grote gat van Google Ads

Je hebt waarschijnlijk net je marketingplan afgerond voor komend jaar. Hoe besteed je je budget op een slimme manier (3.0)?
Gebruik je vooral Google Ads? Dan weet je dat je beslist succesvol kunt zijn in het aantrekken van nieuwe patiënten/cliënten. Er wordt echter nauwelijks bijgedragen aan je naamsbekendheid, je bouwt dus niet echt een "merk" op in je omgeving. Daarnaast worden er in de zorgmarketing elk jaar vele tonnen weggegooid door slecht ingerichte en beheerde Ads-campagnes. Ons advies is om je Ads-campagnes eens goed tegen het licht te houden. Wat leveren ze nu echt op? Welke zoekwoorden kan je beter schrappen? Wat kan je toevoegen aan je advertenties zodat ze beter opvallen? Heb je je responsieve ads al op 'uitstekend' staan?
Je kunt gratis advies krijgen van een Google-medewerker. Hij/zij kan je waardevolle tips geven. Houd er wel rekening mee dat er niet alleen gekeken wordt naar de kwaliteit van je campagnes en een beter rendement voor jou. Google heeft er ook baat bij om meer om te zetten met je account. Dat kost je dus al snel meer geld, terwijl dat niet altijd meer oplevert. Tip: Laat je campagnes eens checken door een onafhankelijke partij. Dat levert je meer rendement op, dus een grotere ROI.
Ons advies is daarnaast 'duurzame marketing' te bedrijven die gericht is op de kwaliteit van je onderneming, liefst op je missie en kernwaarden. Bijvoorbeeld door blogs en artikelen te schrijven die voor langere tijd in de zoekresultaten blijven staan.

Reviews of online beoordelingen

Verder is het zinvol aandacht te besteden aan je online reputatie. Hoe sta je 'erop'? Wat vinden patiënten van je? Heb je maar enkele reviews dan heeft dit weinig waarde. Tientallen online beoordelingen zeggen meer en voorkomen dat je met een enkele negatieve beoordeling ook negatief scoort. Op Zorgscore kan je geen reviews geven. Hier wordt het overzicht getoond van wat er aan reviewscores over je praktijk/organisatie bekend is op de belangrijkste websites waar beoordelingen zijn achtergelaten, zoals Google, Facebook, Zorgkaart Nederland en Klanten Vertellen. 

Wat kan Zorgscore bijdragen aan je marketing?

Zorgscore is het grootste platform voor de Zorg. Er zijn meer dan 60.000 praktijken en zorginstellingen op te vinden. Elke dag komen er meer bezoekers. De inhoud en zoekfunctionaliteit worden gewaardeerd. Dit zien we aan het grote aantal terugkerende bezoekers. Door je praktijk te verifiëren (te bekijken en bevestigen dat alles klopt) wordt er een vinkje aan toegevoegd. Daarmee val je meer op. Dit is gratis

Met het Standaardabonnement krijg je de widget. Dit is een plaatje dat gevormd wordt vanuit html-code. Daarmee laat je je zorgscore zien, deze verandert automatisch mee met de nieuwe reviewscores. Je plaatst de widget op je eigen website. Als erop wordt geklikt kom je op je pagina op Zorgscore terecht. Daarmee zorg je voor meer betrouwbaarheid. Hieronder zie je een voorbeeld van onze widget.

Het Standaardabonnement kost €120 per jaar.

Wil je meer relevante bezoekers op je website en meer aanmeldingen? Kies dan voor het PRO-abonnement mét onze eindejaarsaanbieding. We ontwerpen en beheren een Google Ads campagne voor je locatie(s) en je krijgt een toppositie in je regio. Maar liefst 50% van onze inkomsten steken we in je campagne. zodat je zeker weet dat je investering in zorgscore rendeert.  Daarmee krijg je als je ook onze widget op je website hebt staan ca. 10 - 20 nieuwe aanmeldingen. De prijs is €25 per maand. Voor een betaling per jaar betaal je minder. Neem contact op over de mogelijkheden.

Hier zie je een voorbeeld van een praktijkpagina als je het PRO-abonnement hebt afgesloten:

 

Sluit je abonnement af via https://www.zorgscore.nl/voor-zorgaanbieders

Is je website wel goed genoeg? 

In het algemeen krijgt de uitstraling van de fysieke praktijk (schone ramen, belettering, uitstraling wachtkamer) veel meer aandacht in de zorg dan de website. Dat is jammer, want met een slechte website maak je een slechte indruk. Wij kunnen een nieuwe website voor je laten maken zonder voorinvestering, met een vast maandbedrag. En elke drie jaar krijg je een nieuwe site. Geen verrassingen tussendoor. Een beetje zoals een leaseovereenkomst voor je auto. 
We werken daarin samen met onze partner Reyez.

We kunnen meer voor je betekenen. Onder meer een vrijblijvend onafhankelijk advies over je Google Adsaccount. We kunnen dat ook voordelig voor je beheren. Meer weten? Neem contact met ons op.